Kjøpsvilkår
Fraktpriser: Her betaler man KUN det vi må betale I.h.h.t. våre avtaler med Posten og Bring, og ingen ekstra skjulte gebyrer.
Betingelser og garantier fra aurus.no
Salg kan skje til forhandlere samt private kunder og bedrifter som sluttbrukere.
Det er lagt inn priser som viser både ekskl. og inkl. mva. men ekskl. fraktkostnader, med mindre annet uttrykkelig er nevnt.
Prisene som vises på web side er inkludert MVA.
Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre
leverandører og feilprising.
Alle bestillinger vil bli bekreftet straks aurus har mottatt bestillingen fra kunden.
Har vi varen på lager, vil pakken som oftest bli sendt dagen etter at ordren er mottatt av oss
(Dette gjelder ikke i helger).
Dersom varen må bestilles, eller er på vei inn til lager, vil du bli kontaktet med nærmere opplysninger om dette.
Vi gjør alltid vårt ytterste for at du skal få varen din så raskt som mulig.
Mange av våre pakker sendes med Posten, og tar vi ikke ansvar for hindringer de måtte oppleve i forbindelse med levering.
Når pakken sendes fra oss vil du motta en e-mail med sporingsnummer slik at du kan følge pakken til ditt postkontor.
Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger,
feilprising og lagersituasjon.
Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende.
Reklamasjonsrett er for å sikre forbruker mot feil som har oppstått under produksjon, og er regulert i lovverket.
Vår intensjon er å ha de beste kontaktene hos våre leverandører og produsenter og for øvrig riktige samarbeidspartnere
slik at du opplever aurus som en oversiktlig og fordelaktig nettbutikk hvor det er enkelt og samtidig trygt å handle.
Dersom pakken er skadet ved mottak er det kunden sin plikt å ta opp dette med transportøren.
Dersom det oppstår feilsendinger er du som kunde ansvarlig for produktet og å følge de returregler som blir gitt.
Dersom ikke det blir gjort kan vi belaste deg for de kostnader dette medfører.
Kjøpsvilkår / Betingelser
Garanti gis av produsent, distributør eller forhandler og gjelder alle feil på produktet som ikke er utøvet av
bruker med vilje eller uaktsomhet.
Hvis skade oppstår som følge av ukyndig eller feilaktig behandling eller hvis betalingsbetingelsene ikke er
oppfylt bortfaller enhver garanti/reklamasjonsrett.
Vannskade, støt eller annen form for ytre skade er også å betrakte som ukyndig bruk. Derfor vil dette ikke dekkes av garanti.
Garanti/reklamasjon behandles i henhold til Kjøpsloven. For alle produkter gjelder 14 dager full angrerett
etter mottak av varen Dersom du skulle angre på ditt kjøp hos oss, er det Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor
fast utsalgssted som gjelder.
For at du som kunde skal kunne gjøre angreretten gjeldene, må du oppfylle de krav som gjelder;
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp og ikke ved kjøp av /til firmaer (jf Angrerettloven § 6, punkt e)
Angreretten gjelder ikke (jf. Angrerettloven § 12);
Dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes
uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.
Varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake.
Varer som raskt forringes fysisk. Dersom avtalen er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg
(f.eks. postordresalg, internettsalg og tv-shopping) må kjøper bære returkostnadene selv, med mindre selgeren har misligholdt avtalen
eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.
Dersom varen er tatt i bruk av kunden kan ikke angreretten påkreves. Er varen brukt og den derfor blir
avvist som angrerett, vil kunden bli belastet med et gebyr på min. 300,- eks. mva.
Alle returer skal avtales med oss på forhånd. Etter avtalt retur skal varen/e returneres innen rimelig
tid, senest 14 dager etter avtalt retur.
Dersom varen er sendt uten avtale og dette påfører oss kostnader, må kostnadene dekkes av kunden.
Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
Dersom produktet ikke er pakket forsvarlig inn og dette har nedført skader på produktet, må dette dekkes av kunden.
Dersom pakken er skadet ved mottak, er det kunden sin plikt å ta dette opp med transportøren.
Ved uavhentede pakker vil kunden bli belastet for minimum kr. 300,- + mva. for porto tilbake til
oss samt håndtering av produktet.
Dette gjelder og dersom pakken bare blir snudd på posten og det ikke er betalt for frakt tilbake til oss.
Ved uavhentede pakker som blir sendt i postoppkrav som kommer i retur oss blir
det belastet min. kr. 400,- + mva.
Vi henter ikke pakker som er sendt i oppkrav.